Design concepts of the new park based on the community outreach
gathered from Perth Amboy students and residents were presented to the
Second Street Park Steering Committee on October 28, 2014. See designs
of the new park below!
Los conceptos de diseño del nuevo parque, que fueron criados sobre la base de ideas de la comunidad, fueron presentados al Second Street Park Steering Committee el 28 de octubre de 2014. Mira los diseños del nuevo parque abajo!
Two open house events were held at the Brighton Community Center to discuss the proposed site for the 2nd Street Park. See below for the design proposals and ideas for the park.
|
Dos eventos tomaron lugar en el Centro Communitario de Brighton para hablar sobre el futuro parque en 2nd Street. Vea las propuestas que formaron parte del evento.
|
![]() |
Collaborative Design Process |
![]() |
Perth Amboy design work by students in Vienna |
![]() |
Three approaches for community discussion and input |
Community input and outreach has already begun, starting
with some of Perth Amboy’s youngest citizens.
This June, project team members met with students at the Robert N.
Wilentz Elementary School and the William C. McGinnis Middle School to conduct an
exercise that introduced the students to the concepts of brownfields and
recreational redevelopment, helped to identify the student’s vision for the new
recreational space, and then involved the students in the use of this
information to suggest improvements for their ideal recreational space within
Perth Amboy. In October, the project team obtained feedback from the students of the Freshman Academy at the Perth Amboy High School.
While the students provided the project team with some great ideas, the exercise also provided students an opportunity to engage in a real-world planning exercise based in their own city that allowed them to express their vision for the future and empowered them to bring their visions to life as city and regional planning professionals. |
Contribuciones de la comunidad ya ha comenzado con la participación de estudiantes en el área. En junio, miembros del equipo se reunieron con estudiantes de la Escuela Primaria Robert N. Wilentz y la Escuela Secundaria William C. McGinnis para llevar a cabo un ejercicio que ayudó identificar las ideas y deseos de los estudiantes, dejando que ellos participaran en el futuro de su parque. En octubre, el equipo del proyecto obtener retroalimentación de los estudiantes de la Academia de primer año en la Escuela Superior de Perth Amboy. Los estudiantes les dieron al equipo grandes ideas, y tuvieron la oportunidad de participar en un ejercicio de planificación basado en su propia cuidad. Esto les permitió la oportunidad para expresar sus visiones para el futuro y traer sus visiones a la vida como profesionales de planificación urbana y regional. |